utorak, 12. travnja 2011.

Važnost komunikacije u organizaciji


Efikasna komunikacija je potrebna na različitim razinama i različitim aspektima u organizaciji kao što su:


Za odnose rukovodstvo – zaposlenik:

Efikasna komunikacija informacija i odluka je ključna komponenta za odnose izmeđurukovodstva i zaposlenika u nekoj firmi. Firma ne može dobro funkcionirati ako poslodavac najprije ne objasni dobro što traži od radnika. Za poslodavca je zapravo najvažnije da zna dobro komunicirati i sporazumijevati se s radnicima i zapravo većina problema u rukovodstvu dolaze zbog nedostatka pravilne komunikacije. Šanse krivog sporazumijevanja i krivog predstavljanja stvari mogu se svesti na minimum s pravim sistemom komunikacije.

Za motivaciju i jačanje morala zaposlenika:
Komunikacija je osnovno sredstvo za motivaciju, koja može poboljšati moral zaposlenika u nekoj firmi. Neodgovarajuća ili kriva komunikacija među zaposlenicima ili među njima i šefovima tvrtke je glavni uzrok konflikta i niskog morala u nekoj firmi. Poslodavac bi trebao zaposlenicima objasniti što trebaju raditi, koliko dobro to rade i što se bi trebalo napraviti kako bi radili još bolje i s više motivacije.
Za povećanje produktivnosti:
Efikasnom komunikacijom možete održavati dobre odnose u firmi, i isto tako lakše potaknuti zaposlenike da sami daju ideje kako da se poboljša stanje i produktivnost.

Za zaposlenike:

Kroz komunikaciju sa poslodavcem možete davati svoje izvješća o radu, komentare, pritužbe i prijedloge. U tvrtki bi trebale postojati unaprijed osmišljene procedure brze, efikasne i direktne komunikacije zaposlenika i šefova, kako bi se izbjeglo nezadovoljstvo radi čekanja, nesporazumi i prenošenje krivih informacija preko drugih osoba i uspostavio bolji odnos među svima u firmi.

Važnost pismene komunikacije:

Komunikacija može biti verbalna ili pisana. U verbalnoj, neposrednoj komunikaciji, slušatelji, primatelji informacije dobijaju ne samo od izgovorene riječi , već i govora tijela iz kojeg se može jasno razaznati šali li se netko s vama, je li ljuti i sl. U pisanoj poruci toga nema, pa je veoma važno da ona bude jasna, koncizna i ispravna, kako bi se izbjeglo krivo tumačenje te poruke. Pisana informacija je stalna i može ostati za buduće korištenje, isto tako zaposlenicima daje priliku da je i sami komentiraju, na pismeno ili direktno verbalnim putem.

Broj komentara: 6:

  1. Super si odabrala temu. Hajde, da otkrijemo da se i na ovaj način može komunicirati među zaposlenicima. Odlično...

    OdgovoriIzbriši
  2. Hehe... Super. Sviđa mi se. Ima zanimljivih stvari.

    OdgovoriIzbriši
  3. bravo martina, ova tema je vrlo bitna zaposlenicima i poslodavcima!

    OdgovoriIzbriši
  4. Odličan odabir teme! Smatram da je upravo ova tema jako bitna u bilo kojem poslu te da poslodavci kao i radnici mogu jako puno naučiti iz ovoga! Svaka čast!

    OdgovoriIzbriši
  5. Tema ti super! Važna je komunikacija između poslodavaca i šljakera ;)

    p.s. samo tako nastavi!!!

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlično!
    Sviđa mi se!

    Bit će mi korisno u mom budućem radu!

    OdgovoriIzbriši